طراحی وب سایت

طراحی وب سایت - طراحی سایت

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت - طراحی سایت

سرانجام پیج رنک گوگل

همانطور که میدانید گوگل در طی چندین سال به طور مرتب تقریبا هر سه ماه یکبار پیج رنک صفحات را آپدیت می کرد و این پیج رنک یکی از فاکتورهای مهم در تعداد ورودی گوگل و نشان دادن یا ندادن هر سایت در صفحات اول نتایج گوگل بود. اما مدتی ست که از بروزرسانی مجدد گوگل گذشته است و تلاش افرادی که در بروزرسانی سایت خود اقدام کرده اند بی نتیجه مانده است.در اینجا می خواهیم تا به سرانجام پیج رنک گوگل پی ببریم.

سرانجام پیج رنک گوگل



مت کاتس در صحبت هایی در مورد پیج رنک گوگل به سرانجام پیج رنک گوگل اشاره کرده است.بر اساس گفته ی مت کاتس که در مورد عدم بروز رسانی پیج رنک گفته شده ،ایده حذف پیج رنک را در ذهن تقویت می کند همچنین مت کاتس اشاره میکند که پیج رنک یک سایت نشانگر کیفیت محتوای آن نیست با اینکه بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر گذار است. به گفته او پیج رنک تنها نشان دهنده تعداد لینک های ورودی به یک سایت از سایت های دیگر اینترنت است.
به عبارتی یکی از عواملی که می تواند در پیچ رنک موثر باشد ساختار و کیفیت کدنویسی می باشد و سایت باید یک صفحه اصلی داشته باشد و به راحتی بتوان به صفحات مهمتر دسترسی پیدا کرد (مانند نمودار درختی) .اینکار موجب می شود تا پیج رنک سایت شما افزایش پیدا کند.

همچنین برای بهبود جایگاه خود در موتورهای جستجوگر گوگل استفاده از محتوای مفید و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.
به علاوه صحبت های مت کاتس نشان می دهد که اگر محتوای سایت گسترش پیدا کند و لینک های بیشتری به سایت ایجاد شود می تواند روی پیج رنک سایت تاثیرگزار باشد.

و در آخر با توجه به صحبت های مت کاتس می توان متوجه شد که مفهوم پیج رنک بصورت یک عدد مشخص تا حدی فراموش شده و به کاربران اینترنتی ارائه نخواهد شد ولی ارزش و اهمیت کسب بک لینک های طبیعی و مناسب از سایت های معتبر همچنان حفظ شده و بر رتبه بندی نتایج جستجو تاثیرگذار است.


منبع : طراحی سایت

SMO چیست؟

 همانطور که می دانیم شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین روش ها در بهینه سازی سایت و همچنینی اصول سئو می باشد و تقریبا همه ی افرادی که صاحب وب سایت هستند خواهان آنند که در بین موتورهای جستجویی نظیر گوگل و یاهو در لینک های اول قرار گیرند که برای رسیدن به این هدف از علم سئو استفاده می شود.

امروزه با توجه به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی علاوه بر سئو باید در یک پدیده دیگر یعنی همان بهینه سازی شبکه های اجتماعی یا به عبارتی SMO هم دانش لازم را به دست بیاوریم.

SMO چیست؟

به بهینه سازی شبکه های اجتماعی  SMO می گویند . واژه SMO مخفف عبارات Social Media Optimization است و شامل تکنیکهای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی می شود.به طور عام، بهینه سازی شبکه های اجتماعی یعنی بهینه سازی یک سایت و محتوای آن در حیطه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.که هدف آن مانند سئو افزایش ترافیک و مطرح شدن می باشد
با توجه به اهمیت روز افزون شبکه های اجتماعی، موتورهای جست و جو نیز به این شبکه ها توجه می کنند و اتفاقاتی که در شبکه هایی مثل فیسبوک و توییتر و گوگل پلاس رخ می دهد می تواند تاثیر مستقیم روی امتیاز یک سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو یا همان SERP داشته باشد.به بیان دیگر هر چه سئو روی ترکیب فنی وبسایت ها تمرکز دارد، SMO بیشتر به کیفیت محتوا، اعتبار نویسنده و تجربه کاربران در ارتباط با محتوا و نویسنده می پردازد. مشخصا تمامی این ویژگی های SMO می تواند روی سئوی یک سایت تاثیر به سزایی داشته باشد.
هر چه وب به سمت اجتماعی تر شدن پیش می رود، سیگنال های اجتماعی نیز بهتر می توانند معین کنند که چه چیزهایی در وب ارزشمند هستند همچنین عملکرد یک سایت یا وبلاگ در شبکه های اجتماعی روی امتیازش در موتورهای جست و جو اثر می گذارد و هر چه یک سایت یا یک مطلب از یک وبلاگ بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، امتیاز بهتری از موتورهای جست و جو دریافت می کند.بنابراین اشتراگ گذاری می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد اما باید توجه کرد که SMO را با اشتراک گذاری بی رویه اشتباه نباید گرفت.
در استراتژی تولید و انتشار رسانه اجتماعی شما باید به موارد زیر دقت کنید:
√ چه مواردی لازم است در تولید رسانه اجتماعی رعایت گردد تا انتشار آن توسط افراد افزایش پیدا کند؟
√ در چه زمانی باید آن را منتشر کرد؟
√ چه نکاتی در محتوای آن باید رعایت شود تا امکان تبدیل بیننده به بازدیدکننده سایت شما نرخ بیشتری داشته باشد؟
√ و ...

با توجه به مطالب ارائه شده باید به بهینه سازی شبکه های اجتماعی نیز توجه نمود زیرا به مرور زمان با افزایش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی روز به روز اهمیت این روش بازاریابی اینترنتی افزایش پیدا می کند.

نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی

ایجاد یک شبکه ی اجتماعی هیچگاه به تنهایی نمی تواند نیازهای شما را رفع کند و برای حل این مشکل بایستی از روش هایی استفاده کنیم که موجب شناخته شدن شما شود.در اینجا می خواهیم تا شما را با نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی

تعیین هدف:از خود بپرسید که هدف شما از ایجاد شبکه اجتماعی چیست،آیا هدف کسب درآمد است یا صرفا جهت شناخته شدن و شهرت عضو شبکه های اجتماعی می شوید؟!ثبت این سوال ها می تواند به شما نشان دهد که مسیر شما درست بوده یا اشتباه است.

تعیین چشم انداز:لازم است پیش از ایجاد یک شبکه اجتماعی میزان بازدید و رتبه ی الکسا را تعیین کنید.متاسفانه اکثر افراد هنگام ایجاد شبکه اجتماعی به این موضوع دقت لازم را ندارند اما در واقع افقی که شما برای شبکه خود متصور هستید پیش زمینه برای ایجاد برنامه توسعه شبکه شما خواهد بود، بی شک هزینه مورد نیاز برای یک شبکه اجتماعی با چندین میلیون کاربر روزانه با شبکه ای با تنها چند صد کاربر در روز قابل قیاس نیست و الگوهای توسعه متفاوتی را می طلبد.

برنامه خود را بنویسید:دست به قلم شوید و هرچه را که از شبکه اجتماعی خود می خواهید روی کاغذ بنویسید.راه های جذب منابع مالی ، جامعه مخاطب ، روش های تبلیغ ، و جایگاهی که برای یک سال آینده شبکه خود متصور هستید را ریز به ریز مشخص کنید.هرچند که شاید در مسیر حرکت نیاز به تغییر برخی از اهداف داشته باشید لکن وجود برنامه و چشم انداز تضمین کننده رشد و حرکت شبکه ی شماست.

به فکر منابع مالی باشید!:شاید در روزهای اول راه اندازی یک شبکه اجتماعی هزینه های نگهداری آن زیاد نباشد ولی به زودی شما نیاز به استفاده سرور های با قدرت بیشتر نیاز دارید پس از همین حالا در فکر باشید.در فکر بودن به معنای تجاری سازی امکانات نیست ، گاهی با جذب تبلیغات ، گاهی با ارائه محصولات و ایجاد کسب و کارهای جانبی در کنار شبکه اجتماعی می توانید هزینه های خود را تامین کنید.

تعهد نامه و مانیفست فکر خود را مشخص و اعلام کنید:به عبارت ساده مشخص کنید تفکرات شما و شبکه ی اجتماعی شما بر چه نوع است چه رفتار هایی در شبکه اجتماعی شما مجاز و چه رفتارهایی غیر مجاز است اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که شبکه شما از لحاظ کاربر رشد کند اگر از ابتدا پایه های شبکه را محکم نکرده باشید شبکه تبدیل به کاروانسرایی بی در و پیکر خواهد بود.

تفکرات کودکانه که همه ی افراد بیایند و هر رفتاری که خواستند انجام دهند را کنار بگذارید چه بخواهید چه نخواهید شبکه اجتماعی شما تجلی گاه تفکرات شماست پس از همان ابتدا گربه را بر در حجله بیاویزید تا در آینده درگیری های بین کاربران شما به حداقل برسد.

قوانین را مشخص کنید:خیلی ساده بگویم قوانین هر شبکه اجتماعی در نقش قانون اساسی آن عمل می کند.اگر قوانین شما ناقص باشد یا مدام مجبور به تغییر آن شوید هرج و مرج در تمام ارکان شبکه ی شما ایجاد خواهد شد پس قوانینی بنویسید که تا مدت ها نیاز به تغییر آن نداشته باشید.

البته این سخن به معنای ضرورت نداشتن اعمال تغییرات در بازه های زمانی نیست لکن قوانین هرچه کمتر تغییر کند کاربران بهتر می پذیرند.

تیم بسازید!:ایجاد تیم های نظارتی ، مالی ، محتوایی و… از بین بردن قدرت مدیریتی شما نیست بلکه بالعکس کمک کننده و همیار شما در رشد و توسعه شبکه ی شماست.پس قبل از ایجاد دست کم ۵ نفر فرد مطمئن جهت حضور در هسته ی اولیه تیم مدیریتی خود انتخاب کنید در آینده همراه با رشد شبکه افراد بیشتری را برای کمک گرفتن خواهید شناخت.

استفاده هاست رایگان ، هاست ارزان = یک شبکه ضعیف و سخیف!:هاست های رایگان و هاست های ارزان قیمت کاربرد خاصی دارند به همین علت برای یک شبکه اجتماعی که قصد رشد دارد مناسب نیستند، البته این سخن به معنی خوب بودن هر هاست گران قیمت نیست کیفیت سخت افزارهای سرور ، نحوه پشتیبانی و… را در نظر بگیرید البته در هنگام ایجاد یک هاست اشتراکی مناسب کافی است ولی در ادامه کار به مرور نیاز به تهیه VPS و سرور خواهید داشت.

نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل

بسیاری از الگوریتم های گوگل شامل پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار برای کاربران اینترنتی و وبمستران ممکن است ناشناخته باشند و بیشتر اطلاعاتی که بر روی اینترنت مطالعه می‎کنند، براساس حدس، گمان و یا بررسی های نسبتا دقیق متخصصین سئو تهیه شده اند. گویا همچنان بخش‎های متعددی از این الگوریتم ها برای مشخص نمودن رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو ناشناخته مانده است. یک خبر جالب که در ماه گذشته آشکار شد این بود که در حال حاضر خود گوگل بطور دقیق و بدون خطا میداند که علت کاهش اعتبار و رتبۀ یک سایت در نتایج جستجو یا Search Resaults چیست و کدام یک از این الگوریتم ها موجب آن شده اند اما این اطلاعات از طریق سرویس وبمستر تولز (سلسله ابزارهای آماده شدۀ گوگل برای مدیران سایت‎ها و وبلاگ‏ها) در اختیار مدیران سایت ها قرار نمیگیرد!

نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل

آنطور که بر می‏آید رفته رفته گوگل قصد دارد اطلاعات بیشتر، جامع‏تر و کامل‏تری از عوامل موثر بر رتبه بندی سایت ها و وبلاگ‎های شخصی در اختیار کاربران خود قرار دهد و در همین ارتباط جان مولر در پاسخ به پرسش یکی از کاربران در مورد الگوریتم گوگل گفت:

سرعت ایندکس شدن صفحات سایت توسط گوگل (و احتمالا سایر موتورهای جستجو) نمیتواند دلیلی بر جایگاه خوب آنها در نتایج جستجو باشد. اگر مطالب شما به خوبی ایندکس می‎شوند ولی رتبۀ مناسبی کسب نمیکنند بدان معنی است که محتوای سایت شما مورد پسند الگوریتم نبوده و کیفیت لازم را ندارد.

می توان به گفتۀ جان مولر این را هم اضافه کرد که کسب نکردن رتبۀ خوب در گوگل، دال بر خطای این موتور و همچنین مبنی بر ناتوان بودن در ایندکس کردن میلیون‏ها صفحه نمی‏باشد!
مشخصا میتوان اذعان نمود که مولر در ارتباط با الگوریتم پاندا و تصمیم گیری آن برای تعیین کیفیت محتوای سایت صحبت میکند و این بیانگر آن است که گوگل دقیقا میداند سایت شما توسط کدام الگوریتم جریمه شده که البته مجددا لازم به ذکر است: به خود وبمستر اطلاعی در این باب ارائه نمی‎شود.

اهمیت گالری تصاویر در وب سایت

گالری تصاویر از جمله ویژگی هایی است که وجود آن در وب سایت می تواند باعث جذب بازدیدکننده شود اما برای ایجاد گالری تصاویر در یک سایت، نیاز به front end است که تصاویر را پر زرق و برق و چشم نواز نشان دهد و بیشتر نظر بیننده را جلب نماید.در اینجا می خواهیم تا شما را با اهمیت وجود گالری تصاویر در وب سایت آشنا کنیم.

گالری تصاویر می تواند تصاویر محصولات،نمونه کارها و یا حتی محیط شرکت را شامل شود.وجود این موارد می تواند گالری تصاویر شما را به یک عنصر خاص و مهم تبدیل کند همچنین باید توجه کرد که در گالری تصویر از عکس های باکیفیت استفاده کنید.

افرادی که می خواهند در وب سایت خود از گالری تصاویر استفاده کنند باید قبل از هر اقدامی به سوالات زیر جواب دهند.

√ آیا گالری تصاویر شما در راستای اهداف وب سایت شما طراحی شده است؟

√ آیا تصاویر و عکس ها در گالری عکس وب سایت شما دارای کیفیت حرفه ای می باشد؟

√ آیا برای عکس های خاصی که دارای پتانسل ویژه ای هستند، دکمهء " خرید هم اکنون" طراحی نموده اید؟

√ آیا تصاویر و عکس های موجود در گالری وب سایت شما به وضوح کلمات محتوای وب سایت شما هستند؟

√ با یک طراحی خوب برای گالری، تا حد زیادی موفق به جلب علاقهء کاربران خواهید شد.

جواب دادن به این سوال ها نشان میدهد که سایت شما نیاز به گالری تصاویر دارد یا خیر .

با توجه به مطالب ذکر شده و اهمیت گالری تصاویر در وب سایت ، ارزش نظری و تئوریکالی وب سایت خود را افزایش دهید و باید بدانید که انجام این کار به آرامی و زیبایی می تواند در افزایش ترافیک سایت موثر باشد.

  موضوعات مرتبط: